نشست صمیمانه فرماندار تفت با اعضای هیات های ورزشی شهرستان تفت با حضور بخشدار مرکزی،  مشاور فرماندار در بخش ورزش و رئیس اداره ورزش و جوانان تفت در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در ابتدای این نشست با اشاره به پتانسیل های بالای شهرستان تفت در حوزه ورزش اظهار داشت: عرصه ورزشی شهرستان تفت دارای قابلیت های استانی، ملی و حتی بین المللی است که باید با شناسایی دقیق نخبگان ورزشی و حمایت شایسته از آنان فضا را برای تعالی ورزش قهرمانی فراهم آورد.

فرماندار تفت با اشاره به توجه به توسعه ورزش همگانی گفت: ورزش باید به بخشی از زندگی روزمره مردم بدل شود چرا که توسعه ورزش همگانی بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد بود و نشاط اجتماعی را تضمین خواهد کرد.

زارع با تاکید بر نقش ورزش در توسعه گردشگری اضافه کرد: ورزش دارای پتانسیل های بالایی برای کمک به بخش گردشگری و جذب توریسم دارد و با توجه به آن که گردشگری از محورهای توسعه ای شهرستان است باید به ورزش شهرستان نگاه ویژه ای داشت.

فرماندار تفت با بیان این که از توسعه فرهنگ ورزش در سطح شهرستان حمایت خواهیم کرد خواستار توجه لازم به گسترش و احیای ورزش روستایی شد و گفت: سالن ها و مجموعه های ورزشی متعددی در مناطق روستایی شهرستان ساخته و یا در دست ساخت است که می تواند شرایط را برای توسعه ورزش روستایی فراهم کند.  

وی با اشاره به فضای مثبت ایجاد شده در دولت تدبیر و امید برای حمایت و توسعه بخش ورزش، بر استفاده ورزشکاران از فضای موجود تاکید کرد.

مشاور ورزشی فرماندار تفت نیز در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ ورزش در جامعه، از نقش و جایگاه هیات های ورزشی در این رابطه تقدیر کرد.

"ابوالفضل شبانی فراشاه" با بیان این که با مدیریت شایسته فرماندار تفت شاهد تحولات چشمگیری در بخش ورزش شهرستان هستیم ادامه داد: رفع مشکلات مالی هیات های ورزشی و فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش از مهم ترین برنامه ها در این رابطه خواهد بود.

وی با تاکید بر برگزاری شورای ورزشی شهرستان به صورت فصلی اضافه کرد: این نشست های فصلی باید به صورت هدفمند اهداف ورزشی رشته های مختلف را در سطح شهرستان بررسی و دنبال نماید.

تدوین برنامه های ورزشی مشخص برای هر هیات و کشف نخبگان و استعدادهای ورزشی از دیگر مواردی بود که مشاور ورزشی فرماندار به ارائه دیدگاهها و نکته نظرات خود در این رابطه پرداخت.

در ادامه این نشست صمیمانه، روسای هیات های ورزشی شهرستان به بیان نیازها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم برای توسعه ورزش شهرستان اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا